Bestsellers

Allgemeine Voorwaarden

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn automatisch van toepassing op alle verkoop van producten (hierna "Producten") gesloten tussen:

- De vennootschap LABOUTIQUEOFFICIELLE.COM, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van € 62500, ingeschreven in het handelsregister van LYON onder nummer 451.876.783, met maatschappelijke zetel te 84, route de la Gare, 69630 CHAPONOST - FRANKRIJK

Hierna aangeduid als "De Verkoper",

En,

- Natuurlijke personen die geen handelaar zijn en de capaciteit hebben om een overeenkomst aan te gaan en die een aankoop willen doen van een of meer artikelen die worden verkocht op de website bereikbaar via de URL https://www.ryses.be/ en de mobiele applicaties van Ryses.

Hierna aangeduid als "De Klant",

ARTIKEL 1 - ACCEPTATIE - TEGENWERPBAARHEID

In België bevinden de equivalenten van artikel L 113-3 van de Franse consumentenwet zich voornamelijk in Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht (WER). Meer specifiek, artikel VI.47 betreft de precontractuele informatie die aan de consument moet worden verstrekt vóór de sluiting van een overeenkomst op afstand of buiten een onderneming. Dit artikel legt professionals de verplichting op om bepaalde essentiële informatie aan de consument te verstrekken vóór de sluiting van een overeenkomst.Overeenkomstig de toepasselijke Belgische wetgeving worden deze algemene verkoopvoorwaarden ter beschikking gesteld van de Klant vóór het plaatsen van zijn bestelling en zijn ze toegankelijk op de website van de Verkoper op het adres https://www.ryses.be/. Door een bestelling te plaatsen, erkent de Klant dat hij deze op een duidelijke en begrijpelijke manier heeft gelezen. Geen enkel ander document dan deze algemene voorwaarden kan verplichtingen voor de partijen creëren of afwijken van deze voorwaarden, behalve bij een schriftelijke overeenkomst die door beide partijen is ondertekend. De algemene voorwaarden zijn te allen tijde toegankelijk op de website en hebben voorrang boven eerdere versies of andere tegenstrijdige documenten. De Klant heeft de mogelijkheid om te verzoeken dat de algemene voorwaarden per e-mail worden verzonden. Hij kan ze ook opslaan, afdrukken of kopiëren, waarbij wordt opgemerkt dat het opslaan, afdrukken of kopiëren van dit document zijn eigen verantwoordelijkheid is. Deze algemene voorwaarden kunnen worden gewijzigd. De Verkoper behoudt zich het recht voor om op elk moment zijn algemene verkoopvoorwaarden te wijzigen, die worden gepubliceerd op zijn website https://www.ryses.be/. Wijzigingen in deze algemene voorwaarden zijn tegenstelbaar aan Klanten vanaf de datum van publicatie en zijn van toepassing op transacties die na hun publicatie zijn gesloten.

ARTIKEL 2 - INFORMATIE VOORAFGAAND AAN HET CONTRACT

De Klant erkent vóór het plaatsen van zijn bestelling en het sluiten van het contract op duidelijke, leesbare en begrijpelijke wijze de volgende informatie te hebben ontvangen:

  • De essentiële kenmerken van de Producten;
  • De prijs van het Product en de verzendkosten, inclusief alle toepasselijke belastingen;
  • De levertijd of, indien dit niet mogelijk is, de leveringsvoorwaarden;
  • Informatie over de identiteit van de Verkoper, inclusief zijn postadres, telefoon- en e-mailgegevens, evenals zijn activiteiten;
  • Informatie over het herroepingsrecht, inclusief de voorwaarden, termijn en procedure om dit recht uit te oefenen;
  • Informatie over de wettelijke garanties die van toepassing zijn op de Producten;
  • De mogelijkheid om in geval van een geschil een consumentenbemiddelaar in te schakelen.

ARTIKEL 3 - PRODUCTEN

De producten die door de Verkoper worden verkocht, zijn die welke op de website staan op de dag van raadpleging door de Klant.

De aanbiedingen van producten die op de website worden aangeboden, zijn geldig zolang de voorraad strekt. De beschikbaarheid kan gedurende dezelfde dag variëren, afhankelijk van het niveau van de verkopen die door de Verkoper zijn geregistreerd. De Verkoper actualiseert de beschikbaarheid op de website zeer regelmatig, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden als de voorraad niet overeenkomt met die welke op de website is aangegeven. In geval van product onbeschikbaarheid na het plaatsen van de bestelling door de Klant, verbindt de Verkoper zich ertoe de Klant binnen acht (8) dagen na de besteldatum per e-mail te informeren en de Klant te informeren over de wachttijd voor ontvangst van het product. Indien de Klant dit wenst, kan hij de annulering van de bestelling aanvragen (terugbetaling via bankoverschrijving binnen veertien (14) dagen) of omruiling van het niet-beschikbare product voor een ander product door contact op te nemen met de Verkoper via e-mail of telefoon op de in artikel 12 vermelde contactgegevens.


Elk product wordt nauwkeurig beschreven, inclusief foto, prijs, beschikbare maten, kleuren en belangrijkste kenmerken.


De productfoto's kunnen kleine verschillen vertonen ten opzichte van het product en de illustratie, afhankelijk van de kleurresolutie van het computerscherm of de smartphone van de Klant.


De Verkoper verbindt zich ertoe producten te leveren die voldoen aan de wettelijke en reglementaire veiligheids- en gezondheidsvoorschriften.

ARTIKEL 4 - BESTELLING

4.1 Navigatie op de Website .

De Klant kan vrij op de website navigeren en de verschillende producten bekijken die door de Verkoper worden aangeboden, zonder verplichting tot aankoop.

4.2 Enregistrement d'une commande.

Als de klant een bestelling wil plaatsen, kan hij de producten selecteren die hem interesseren en ze aan zijn winkelwagentje toevoegen. De klant kan vervolgens zijn winkelwagentje bekijken, de hoeveelheden aanpassen of indien nodig producten verwijderen, en vervolgens zijn bestelling bevestigen. Voordat hij zijn bestelling afrondt, moet de klant zich identificeren door zijn e-mailadres en wachtwoord te gebruiken, of door een account aan te maken als hij er nog geen heeft. De klant moet nauwkeurige informatie verstrekken, waaronder zijn naam, voornaam, geboortedatum en e-mailadres.

Om de gekozen producten te bestellen, nadat hij op "Mijn winkelwagen bevestigen" heeft geklikt, moet de klant zich identificeren. Als hij al een account heeft aangemaakt, moet hij zijn e-mailadres en vertrouwelijk wachtwoord invoeren. Zo niet, dan moet de klant op "Registreren" klikken en het beschikbare formulier nauwkeurig invullen. Dit formulier moet de nodige informatie bevatten voor zijn identificatie, waaronder zijn naam, voornaam, geboortedatum, e-mailadres en andere informatie die vereist is volgens de Belgische wetgeving inzake e-commerce. De klant moet ook een persoonlijk en vertrouwelijk wachtwoord kiezen. De klant wordt geïnformeerd en aanvaardt dat het invoeren van zijn e-mailadres en wachtwoord als bewijs van zijn identiteit geldt.

Nadat de klant zich heeft geïdentificeerd, moet hij het afleveradres bevestigen. Een bestelbon verschijnt op het scherm, met name: de aard, hoeveelheid en prijs van de door de klant gekozen producten, evenals het totale bedrag van de bestelling, inclusief alle belastingen en kosten die van toepassing zijn volgens de Belgische wetgeving. De contactgegevens van de klant, de uiterste leveringsdatum van de producten, evenals het afleveradres van de producten worden ook vermeld op de bestelbon. De klant heeft de mogelijkheid om eventuele fouten te corrigeren voordat hij zijn bestelling bevestigt. Als dit het geval is, wordt automatisch een nieuwe bestelbon gegenereerd.

4.3 Validatie van de bestelling . Na het controleren van de details van zijn bestelling en het accepteren van de huidige algemene verkoopvoorwaarden, bevestigt de klant zijn bestelling door op "Bestelling bevestigen" te klikken. De validatie van de bestelling omvat de vermelding "Bestelling met betaalverplichting". Deze handeling vormt een elektronische handtekening en verbindt de klant op dezelfde manier als een handgeschreven handtekening. De bestelbon wordt opgeslagen in de computerregisters van de verkoper en zal worden beschouwd als bewijs van de verbintenis van de klant. Zodra de bestelling is bevestigd, kan de klant de gewenste betaalmethode kiezen uit de opties die door de verkoper worden aangeboden.

4.4 Samenvatting van de bestelling Na de betalingsvalidatie wordt een samenvatting van de bestelling weergegeven, met name vermelding van het transactienummer. De verkoop wordt als definitief beschouwd na de weergave van deze samenvatting, die als ontvangstbevestiging van de bestelling geldt. De klant ontvangt ook een bevestigingsmail met een samenvatting van de bestelgegevens.

4.5 De verkoper behoudt zich het recht voor om een bestelling in bepaalde situaties te weigeren, zoals een bestaand geschil met de klant, gedeeltelijke of volledige niet-betaling van een eerdere bestelling, of weigering van betalingsautorisatie door bankinstellingen voor creditcards. De verkoper kan dan niet aansprakelijk worden gesteld.

4.6 Opvolging van de bestelling . De klant kan op elk moment de status van zijn bestelling bekijken door de rubriek "Bestelling opvolgen" te raadplegen. Deze opvolging stelt de klant in staat om de verwerkingsstatus van zijn bestelling te kennen, maar ook de status van verzending of levering van zijn pakketten. De klant kan op elk moment contact opnemen met de klantenservice van de verkoper om op de hoogte te worden gesteld van de opvolging van zijn bestelling op de contactgegevens zoals vermeld in artikel 12.

Elke bestelling kan niet meer worden gewijzigd zodra deze de status "in behandeling" heeft bereikt.

De onderneming LABOUTIQUEOFFICIELLE.COM SAS behoudt zich het recht voor om elke bestelling van een klant te annuleren of te weigeren waarbij er een geschil bestaat met betrekking tot de betaling van een eerdere bestelling.

De onderneming LABOUTIQUEOFFICIELLE.COM SAS kan een tegoedbon uitgeven aan de klant in geval van productonbeschikbaarheid als gevolg van een retourzending wegens maat onbeschikbaarheid.


De geldigheidsduur van de tegoedbon is één (1) jaar, voor elke nieuwe bestelling die wordt geplaatst op de website die bereikbaar is via de URL https://www.laboutiqueofficielle.com/.


De klant heeft echter de mogelijkheid om tijdens de gehele geldigheidsduur van de tegoedbon om terugbetaling te vragen.


Ryses/LaBoutiqueOfficielle.com kan van de klant een identiteits- en/of adresbewijs verlangen om de identiteit van de houder van de gebruikte bankkaart voor de betaling te controleren.

ARTIKEL 5 - PRIJS



De prijzen vermeld op de productbladen zijn uitgedrukt in Euro's, en zijn inclusief alle belastingen, exclusief hanterings- en verzendkosten die, indien van toepassing, apart worden gefactureerd op basis van het tarief dat van toepassing is op de dag van de bestelling en die aan de klant worden meegedeeld voordat de bestelling wordt geplaatst.

De van toepassing zijnde toegevoegde waarde belasting is die welke geldt op de dag van de bestelling in het vasteland van Frankrijk.

De Verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen naar eigen goeddunken te wijzigen, waarbij wordt verduidelijkt dat de prijs die wordt vermeld in de door de Verkoper uitgegeven bestelbon de definitieve prijs is en de btw en verzendkosten omvat.

De bestelde producten worden gefactureerd tegen de geldende tarieven op het moment van registratie van de bestelling, onder voorbehoud van beschikbaarheid van de producten.

Voor bepaalde producten kunnen extra verzendkosten worden toegevoegd aan de standaard verzendkosten, waarvan het bedrag duidelijk wordt vermeld in het verkoopaanbod.

De prijzen van producten voor de overzeese gebieden, Zwitserland en andere landen buiten de EU worden exclusief belastingen vermeld.

Bestellingen geplaatst op de website https://www.ryses.be/, bedoeld voor bestemmingen buiten het vasteland van Frankrijk, kunnen onderhevig zijn aan mogelijke belastingen en douanerechten.

De klant is verplicht om zich te informeren over eventuele douanerechten en mogelijke kosten die van toepassing zijn op zijn situatie bij het plaatsen van een bestelling. De klant is zelf verantwoordelijk voor het controleren van de mogelijkheden voor de invoer van bestelde producten in overeenstemming met de wetten van het land van levering. De Verkoper is niet verplicht om de klant te informeren over toepasselijke douanerechten en belastingen, noch over de wetten en voorschriften van het land waar de producten worden geleverd.

Deze douanerechten en mogelijke kosten zijn uitsluitend voor rekening van de klant.


ARTIKEL 6 – BETALINGSVOORWAARDEN



6.1 Door de bestelling te aanvaarden, verbindt de klant zich ertoe de volledige betaling aan de verkoper te voldoen. Bij niet-betaling zal de bestelling niet worden verwerkt.


6.2 De betaling van de bestelling kan op de volgende manieren worden uitgevoerd:

  • per Bancontact, creditcard
  • per Paypal
  • per Bankoverschrijving: De betalingsinstructies voor bankoverschrijving worden weergegeven op de samenvattingspagina van de bestelling, nadat de betaalmethode is geselecteerd en bevestigd. De klant moet een bestelreferentie vermelden bij de overschrijving.


De transacties op de website https://www.ryses.be/ worden beschermd door het universele SSL-coderingssysteem (Secure Socket Layer).


De Klant wordt ervan op de hoogte gesteld dat de Verkoper het beheer van betalingen uitbesteedt aan de externe dienstverlener "HiPay". De bankgegevens van de Klant zijn uitsluitend bekend bij "HiPay" en gaan niet via de webserver van de Website. Als gevolg hiervan erkent de Klant dat op geen enkel moment zijn bankgegevens via het computersysteem van de Verkoper zullen gaan, waardoor de Verkoper niet aansprakelijk kan worden gesteld in geval van frauduleuze onttrekking van de bankgegevens van de Klant.

6.3. De Verkoper is niet verplicht om over te gaan tot levering van de door de Klant bestelde Producten als de Klant de volledige prijs ervan niet betaalt onder de hierboven vermelde voorwaarden. De betaling zelf wordt pas als uitgevoerd beschouwd na daadwerkelijke ontvangst van de fondsen door de Verkoper.

6.4. Een factuur wordt opgesteld door de Verkoper en aan de Klant verstrekt bij de levering van de bestelde Producten. Een gedetailleerde, afdrukbare factuur zal ook beschikbaar zijn op de Website onder de sectie 'Mijn profiel'.

6.5. Elk bedrag dat op de vervaldatum niet is betaald, zal van rechtswege rente opbrengen tegen het drievoudige van het wettelijke rentetarief. Deze rente is verschuldigd tot de dag van betaling van het opeisbare bedrag, inclusief rente.




ARTIKEL 7 – LEVERINGSVOORWAARDEN



De levering omvat de overdracht van de fysieke bezitting of de controle van de Producten aan de Klant. Het is alleen mogelijk na bevestiging van de betaling door de bankinstelling van de Verkoper.


De bestelde producten worden verzonden naar het afleveradres dat door de Klant is opgegeven tijdens het bestellen, mits dit adres binnen de toegestane leveringsgebieden valt, zoals aangegeven in het verkoopaanbod.


In geval van een fout of verzuim van de Klant bij het doorgeven van het afleveradres, kan de Verkoper niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet kunnen leveren van de bestelde producten.


De Verkoper verbindt zich ertoe de producten binnen een maximale termijn van zeven (7) dagen te leveren, vanaf de ontvangst van de betaling.

Tenzij in het bijzondere geval van onbeschikbaarheid van een of meerdere Producten, zullen de bestelde Producten in één keer worden geleverd.

De Klant wordt geïnformeerd en aanvaardt dat de Verkoper de leveringsoperaties kan uitbesteden aan door hem gekozen derden.

Indien bij de levering de originele verpakking beschadigd, gescheurd of geopend is, moet de Klant de staat van de Producten controleren. Indien ze beschadigd zijn, moet de Klant het pakket weigeren en een voorbehoud maken op de afleverbon ("pakket geweigerd omdat het geopend of beschadigd is"). De Klant moet op de afleverbon en in de vorm van handgeschreven voorbehouden vergezeld van zijn handtekening eventuele afwijkingen met betrekking tot de levering vermelden (Product ontbreekt in vergelijking met de afleverbon, beschadigd pakket, gebroken Producten, enz.). Deze controle wordt als uitgevoerd beschouwd zodra de Klant, of een door hem gemachtigde persoon, de afleverbon heeft ondertekend.


De gevallen van terugzending van pakketten door de vervoerder zijn uitsluitend voor rekening van de Klant.

LABOUTIQUEOFFICIELLE.COM SAS zal per e-mail contact opnemen met de klant, zodat deze zijn volledige adres en een overschrijving voor de verzendkosten van zijn bestelling kan doorgeven voor een bedrag van:

_ Zes Euro (6,00 Euro) voor verzending van het product via So Colissimo Domicile (thuisbezorging),

_ Vijf Euro (5,00 Euro) voor verzending naar een afhaalpunt (levering bij lokale winkels).

Bij afwezigheid van een reactie van de Klant binnen één (1) maand na verzending van de e-mail, zal LABOUTIQUEOFFICIELLE.COM SAS overgaan tot herverkoop van de bestelde producten.

De Klant zal een tegoed ontvangen ter hoogte van het bedrag van de bestelling, exclusief verzendkosten, of kan de terugbetaling van zijn tegoed aanvragen.




ARTIKEL 8 – HERROEPINGSRECHT



8.1 De Klant heeft het recht om zich binnen veertien (14) kalenderdagen zonder opgave van redenen terug te trekken uit deze Overeenkomst, vanaf de dag waarop de Klant zelf of een derde, anders dan de vervoerder, fysiek bezit neemt van de Producten.

8.2 Kennisgeving van het herroepingsrecht. De Klant moet zijn beslissing tot herroeping kenbaar maken door middel van een ondubbelzinnige verklaring via een duurzaam medium (bijvoorbeeld per post verzonden brief of e-mail naar het volgende adres: contact@ryses.be).

De Klant kan het volgende herroepingsformulier gebruiken of elke andere ondubbelzinnige verklaring:

"(Gelieve dit formulier alleen in te vullen en terug te sturen indien u de verkoop wilt herroepen).
Ter attentie van RYSES/LABOUTIQUEOFFICIELLE.COM SAS, 84 route de la gare 69630 CHAPONOST, Frankrijk
Ondergetekende (naam, voornaam, adres) deel hierbij mede dat ik mijn herroepingsrecht uitoefen met betrekking tot de verkoop van het goed (specificatie van het artikel), besteld op (specificatie van de datum) en ontvangen op (specificatie van de datum).
Handtekening en datum ".

De klant zal onmiddellijk een ontvangstbevestiging van de herroeping ontvangen.
Om de herroepingstermijn te eerbiedigen, moet de Klant zijn mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

8.3 Gevolgen van de herroeping. In geval van herroeping zal de Verkoper aan de Klant alle van de Klant ontvangen betalingen terugbetalen, inclusief de initiële leveringskosten, zonder onnodige vertraging en in ieder geval uiterlijk veertien (14) dagen na de dag waarop de Verkoper op de hoogte is gesteld van de beslissing tot herroeping door de Klant. De Verkoper zal de terugbetaling uitvoeren met hetzelfde betaalmiddel als datgene dat de Klant heeft gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij de Klant uitdrukkelijk instemt met een ander middel. Deze terugbetaling brengt geen kosten met zich mee voor de Klant. De Verkoper behoudt zich het recht voor om de terugbetaling uit te stellen totdat hij de Producten heeft ontvangen of totdat de Klant het bewijs van retournering van de Producten heeft geleverd, waarbij de datum van eerste van deze feiten geldt.



8.4 Retourvoorwaarden.




De producten moeten worden teruggestuurd, zonder onnodige vertraging en in ieder geval uiterlijk veertien (14) dagen na de mededeling van de beslissing tot herroeping. Deze termijn wordt geacht te zijn nageleefd als de Klant de Producten terugstuurt voordat de termijn van veertien (14) dagen is verstreken.


In ieder geval moeten de producten worden teruggestuurd in nieuwe staat, in hun originele verpakking en vergezeld van de factuur.


De producten moeten worden teruggestuurd naar het volgende adres:


RYSES/LABOUTIQUEOFFICIELLE.COM, Klantenservice, 84 route de le Gare, 69630 Chaponost, Frankrijk


De aansprakelijkheid van de Klant kan worden ingeroepen in geval van waardevermindering van de Producten als gevolg van handelingen anders dan die nodig zijn om de aard, kenmerken en werking van deze goederen vast te stellen, dat wil zeggen wanneer de artikelen worden teruggestuurd incompleet, beschadigd, gebruikt of bevuild. In dat geval behoudt de Verkoper zich het recht voor om de aansprakelijkheid van de Klant in te roepen en een evenredige schadevergoeding te vorderen in verhouding tot de aankoopprijs van de betreffende Producten.

Bij herroeping blijven de kosten voor het retourneren van de producten voor rekening van de Klant.


8.5 Bijzondere gevallen - Uitsluiting van het herroepingsrecht

Bijzondere voorwaarden van toepassing op de verkoop van een paar schoenen/sneakers:

Retourneren van de maat of het model is alleen mogelijk onder de volgende voorwaarden:
_ Het paar schoenen/sneakers is niet gedragen,

_ De zolen van de schoenen/sneakers zijn intact en vertonen geen sporen van vuil of slijtage.

_ Het Product is niet beschadigd of bevuild.

_ Het Product wordt teruggestuurd in de originele onbeschadigde verpakking. De schoenendoos mag niet worden gebruikt als verzendverpakking.


Conform artikel VI.47 van het Wetboek van Economisch Recht is het herroepingsrecht uitgesloten voor bepaalde Producten, waaronder :

- producten die door de Klant zijn geopend en die om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming niet kunnen worden teruggestuurd. Bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot: ondergoed en verzorgingsproducten (boxers, slips, onderkleding, sokken, beha's, zwemkleding, spray en schoonmaaksets), etc ;

- producten die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de Klant of die duidelijk zijn gepersonaliseerd, zoals cadeauverpakkingen.



ARTIKEL 9 – GARANTIES




9.1. Overeenkomstig de Belgische wettelijke bepalingen genieten de door de Verkoper geleverde Producten van de wettelijke conformiteitsgarantie, zoals voorzien in het Belgisch Wetboek van Economisch Recht, evenals van de garantie tegen verborgen gebreken, overeenkomstig de artikelen 1641 en volgende van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.

9.2. Wettelijke conformiteitsgarantie

9.2.1. De verkoper is verplicht om een product te leveren dat voldoet aan de overeenkomst en is aansprakelijk voor eventuele non-conformiteiten die bestaan op het moment van levering, in overeenstemming met de bepalingen van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht.

9.2.2. Conform de bepalingen van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht, voldoet het product aan de overeenkomst:

1° Als het geschikt is voor het normale gebruik van een soortgelijk goed en, indien van toepassing:

- als het overeenkomt met de beschrijving gegeven door de verkoper en de eigenschappen bezit die door de verkoper zijn gepresenteerd aan de koper in de vorm van een monster of model;

- als het de eigenschappen bezit die een koper redelijkerwijs mag verwachten gezien de openbare verklaringen die door de verkoper, de producent of zijn vertegenwoordiger zijn gedaan, met name in reclame of labeling;

2° Of als het de overeengekomen kenmerken bezit die door de partijen zijn vastgesteld of geschikt is voor elk specifiek gebruik dat door de koper wordt gezocht, aan de verkoper is meegedeeld en door deze laatste is aanvaard.

9.3. Garantie van verborgen gebreken

9.3.1. De verkoper is verplicht tot garantie voor verborgen gebreken van het verkochte item, waardoor het ongeschikt is voor het beoogde gebruik of waardoor dit gebruik zo sterk wordt verminderd dat de koper het niet zou hebben gekocht of slechts voor een lagere prijs als hij ze had gekend, overeenkomstig de bepalingen van het Belgisch Burgerlijk Wetboek..

9.3.2. De actie voortvloeiend uit verborgen gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen een termijn van twee jaar vanaf de ontdekking van het gebrek, overeenkomstig de bepalingen van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.

9.4. Implementatie

9.4.1. Elk verzoek om wettelijke garantie op grond van de conformiteitsgarantie of verborgen gebreken moet worden ingediend bij de Verkoper (Adres: Bedrijf RYSES / LA BOUTIQUE OFFICIELLE.COM, Wettelijke conformiteitsgarantie Klantenservice, 84 route de le Gare, 69630 Chaponost, FRANKRIJK / e-mail: contact@ryses.be), als garant voor de conformiteit van de Producten met de overeenkomst, overeenkomstig de bepalingen van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht.

9.4.2. Wettelijke conformiteitsgarantie

Het product dat aan de Klant wordt verkocht, is conform wanneer het voldoet aan de voorwaarden zoals overeengekomen in het contract, wanneer het geschikt is voor het normale gebruik van een dergelijk product, en wanneer het de eigenschappen heeft zoals beschreven vóór het sluiten van het contract. In het bijzondere geval van de verkoop van kleding, schoenen en accessoires, wordt normale slijtage als gevolg van gebruik en onderhoud door de Klant niet beschouwd als een non-conformiteit. Het is aan de klant om het bewijs van de aangevoerde non-conformiteit te leveren door alle relevante informatie schriftelijk aan de verkoper te verstrekken.

Overeenkomstig de bepalingen van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht is de verkoper aansprakelijk voor eventuele gebreken in conformiteit die bestaan op het moment van levering van het goed, die binnen een periode van (2) twee jaar vanaf de levering ervan worden geconstateerd.

Bij vastgestelde non-conformiteit heeft de Klant recht op het in overeenstemming brengen van het goed door reparatie of vervanging, of bij gebreke daarvan, op prijsvermindering of ontbinding van het contract, onder de voorwaarden zoals voorzien in de artikelen van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht. De Klant kan kiezen tussen reparatie en vervanging van het Product, mits deze keuze geen duidelijk onevenredige kosten met zich meebrengt gezien de waarde van het Product of de ernst van het gebrek.

De wettelijke conformiteitsgarantie is van toepassing ongeacht enige eventueel verleende commerciële garantie.

9.4.3. Garantie van verborgen gebreken

Als de Klant besluit om gebruik te maken van de garantie van verborgen gebreken, kan hij kiezen tussen de ontbinding van de verkoop of een verlaging van de verkoopprijs overeenkomstig de bepalingen van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.

Elke garantie wordt uitgesloten in geval van gebruik of opslag van Producten die niet voldoen aan de bepalingen die zijn opgenomen in de documentatie die bij de Producten is gevoegd.

9.6.

De Verkoper zal niet als aansprakelijk of in gebreke worden beschouwd indien hij kan aantonen dat de vertraging of het niet-uitvoeren het gevolg is van overmacht of te wijten is aan de Klant, overeenkomstig de bepalingen van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.


ARTIKEL 10 – EIGENDOMSVOORBEHOUD


IN ELK GEVAL ZAL DE OVERDRACHT VAN DE EIGENDOM VAN DE BESTELDE PRODUCTEN AAN DE KLANT PAS PLAATSVINDEN NA VOLLEDIGE BETALING VAN DE PRIJS DOOR DEZE LAATSTE.

De Klant moet ervoor zorgen dat de identificatie van de Producten te allen tijde mogelijk is na levering.




ARTIKEL 11 – OVERMACHT


Geen van de partijen zal aansprakelijk worden gehouden indien zij verhinderd of vertraagd wordt in de uitvoering van haar verplichtingen als gevolg van overmacht, voortkomend uit een onvoorzienbare, onweerstaanbare gebeurtenis die buiten hun wil ligt.


Met name bij brand, weersomstandigheden, natuurrampen, pandemieën, of enig ander ongeval dat tot de totale of gedeeltelijke vernietiging van het bedrijf heeft geleid, een algemene staking, gebrek aan kracht of grondstoffen als gevolg van een algemene oorzaak.


In geval van overmacht wordt de levering uitgesteld naar een latere datum na het beëindigen van de overmachtgebeurtenis, zonder dat de Klant en de Verkoper enige vergoeding kunnen eisen voor enige schade.

Als de overmachtgebeurtenis langer dan vier (4) weken duurt, heeft elke partij het recht om de Overeenkomst per aangetekende brief met ontvangstbevestiging op te zeggen, zonder kosten.

In dat geval zal de Verkoper de door de Klant bij het plaatsen van de bestelling betaalde bedragen terugbetalen, met uitzondering van eventuele andere vergoedingen die de Verkoper aan de Klant verschuldigd is.




ARTIKEL 12 – CONTACT EN KLANTENSERVICE


Om contact op te nemen met de Verkoper, kan de Klant een e-mail sturen naar de Verkoper op het volgende adres: contact@ryses.be

Voor het opvolgen van de uitvoering van zijn bestelling kan de Klant inloggen op de rubriek "Mijn account" op de website https://www.ryses.be/


ARTIKEL 13 – PERSOONSGEGEVENS


Dans het kader van het beheer van de bestelling van de Klant, zal de Verkoper de persoonsgegevens van de Klant verwerken onder de voorwaarden zoals uiteengezet in zijn privacybeleid. De Klant wordt daarom uitgenodigd om naar de volgende pagina Politique de Confidentialité te gaan om zich te informeren over de voorwaarden van de verwerking die worden toegepast.


ARTIKEL 14 – INTELLECTUELE EIGENDOM



Alle teksten, opmerkingen, afbeeldingen en foto's van producten die gereproduceerd worden op de website https://www.ryses.be/, zijn exclusief eigendom van de Verkoper en worden beschermd door het auteursrecht.


Elke reproductie, zelfs geautomatiseerd, van de productpagina's of andere pagina's van de website voor commerciële doeleinden is verboden.

Alleen automatische indexering van de pagina's van de website als gevolg van natuurlijke zoekmachine-optimalisatie is toegestaan.


"RYSES" is een geregistreerd handelsmerk, eigendom van de Vennootschap LABOUTIQUEOFFICIELLE.COM SAS, en geregistreerd bij het INPI onder het nummer 4894719.

Elke volledige of gedeeltelijke reproductie van dit merk is ten strengste verboden en kan worden beschouwd als een daad van namaak.


Overeenkomstig de bepalingen van de Code van intellectuele eigendom is alleen het gebruik van de teksten, opmerkingen en afbeeldingen van de Website voor privégebruik toegestaan.


Elk ander gebruik vormt een daad van namaak.


De Verkoper behoudt zich het recht voor om gerechtelijke stappen te ondernemen om zijn rechten te handhaven tegen personen die handelen in strijd met deze bepalingen.




ARTIKEL 15 - ALGEMENE BEPALINGEN




15.1. Indien een of meer bepalingen van deze AVV ongeldig worden verklaard krachtens een wet, een verordening of als gevolg van een in kracht van gewijsde gegane beslissing van een bevoegde rechtbank, blijven de overige bepalingen volledig van kracht en blijven ze geldig.

15.2. Deze AVV en de samenvatting van de bestelling die aan de Klant wordt verstrekt vormen een contractueel geheel en vormen de volledige contractuele relatie tussen de Partijen.

15.3. Tenzij het tegendeel wordt bewezen, vormen de door de Verkoper geregistreerde gegevens het bewijs van alle transacties.

15.4. Elke overeenkomst gesloten met de Klant die overeenkomt met een bestelling van meer dan 120 euro inclusief btw, wordt door de Verkoper gedurende een periode van tien (10) jaar gearchiveerd overeenkomstig artikel L213-1 van het consumentenwetboek. De Verkoper zal deze informatie archiveren om de transacties te volgen en een kopie van de overeenkomst te verstrekken op verzoek van de Klant.

15.5. In geval van geschil heeft de Verkoper de mogelijkheid om aan te tonen dat zijn elektronisch volgsysteem betrouwbaar is en de integriteit van de transactie garandeert.






ARTIKEL 16 - TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTER



16.1. Alle bepalingen in deze AVV en alle verkooptransacties die eronder vallen, zijn onderworpen aan het Franse recht.

16.2. In geval van geschil zal een minnelijke oplossing worden gezocht tussen de partijen. De Klant wordt geïnformeerd over de mogelijkheid om, in geval van betwisting, gebruik te maken van een conventionele bemiddelingsprocedure of een ander alternatief geschillenbeslechtingsmechanisme. Overeenkomstig de bepalingen van het consumentenwetboek betreffende de minnelijke beslechting van geschillen, sluit de Verkoper zich aan bij de mediator van AME CONSO. De consument heeft de mogelijkheid om binnen een jaar na de schriftelijke klacht aan de professional gratis de consumentenbemiddelaar aan te spreken, namelijk AME CONSO.

De consumentenbemiddelaar moet worden ingeschakeld:

- door het formulier in te vullen dat hiervoor is voorzien op de website van AME CONSO: www.mediationconso-ame.com
- per post naar AME CONSO, 11 Place Dauphine - 75001 PARIJS.



  • Tevreden of geld terug
    14 dagen bedenktijd

  • Snelle levering
    Thuisbezorging of afhaalpunt

  • Gratis verzending vanaf €99

  • Veilig online betalen